
Bæredygtighed

Weleda engagement i bæredygtighed
Tradition og innovation er begge vigtige for Weleda. De er grundlaget for vores langvarige indsats i forhold til de tre grundpiller, nemlig miljømæssig, social og økonomisk bæredygtighed.
Med en forventet stigning i verdensbefolkningen fra syv til ni milliarder i 2050, stiger behovet for at reducere brugen af naturlige ressourcer. Ifølge antroposofiske ideer fra Rudolf Steiner, grundlæggeren af Weleda, må vi gøre vores bedste for at fremme et passende liv for alle i dag uden at sætte fremtidige generations behov over styr.
Weledas indsats i forhold til de tre grundpiller for bæredygtighed
Her hos Weleda bestræber vi os på at opnå dette ved at beskytte og respektere vores miljø og dets biodiversitet, ved at behandle og aflønne medarbejdere, partnere og samfund ordentligt og ved at opbygge en etisk økonomi, der skaber værdi, i stedet for at mindske den. Den viden, vi har fået ved at drive en fuldkommen bæredygtig virksomhed i over 90 år, gør vores brand, og vores produkter, helt unikke.