- Naturlige og økologiske ingredienser
- Bæredygtig produktionsproces
- Miljøvenlige praksisser
- Ingen syntetiske dufte eller farvestoffer
- Ingen silikoneolier, ingen ingredienser fra petrokemikalier
- Ingen test på dyr
- Ingen bestråling af slutprodukter eller urteingredienser
Hvert produkt tilses af uafhængige certificeringsselskaber, og nonprofitorganisationen NaTrue overvåger kvaliteten af kriterierne. De første Weleda-produkter, der bærer NaTrue-etiketten, kom på markedet i foråret 2009.
Natrue og Weleda
Vores produkter certificeret af NaTrue er 100% naturlige. Vores mål er kun at bruge de reneste, vildt høstede, biodynamiske eller økologisk dyrkede ingredienser.
NaTrue er et certifikationsskema skabt af International Natural and Organic Cosmetics Association for at regulere og beskytte naturlige hudplejeprodukter.
NaTrues certificering er opdelt i to stadier, naturlig eller økologisk. For at opnå disse stadier skal man bevise at alle ingredienser er af naturlig oprindelse og at de kun håndteres på en ansvarsbevidst og bæredygtig måde. Derudover vurderes også ingredienserne fra certificerede økologiske jordbrug, hvor en højere certificering garanterer højere økologisk indhold.
Evalueringsprocessen for hver enkelt type produkt er forskellig, fordi hudlotion (for eksempel) ikke kan evalueres ud fra de samme kriterier som shampoo, hverken med hensyn til ingredienser eller fremstillingsproces. NaTrue-kontroller er uafhængige, og organisationen arbejder på nonprofit-basis, med alle de kriterier og oplysninger, der er offentligt tilgængelige. Gennemskuelighed er et fundamentalt princip for NaTrue – som det også er for os.
NaTrue og Weleda har mange ting til fælles: Vi ønsker at fremme naturlig hudpleje og har en høj kvalitetsstandard, men lægger stor vægt på naturlige og økologiske ingredienser og deres omhyggelige forarbejdning. Vi vil gerne, at du ved, at du kan stole på os og vores produkter. NaTrue tillægger også miljøvenlige fremstillingsprocesser stor betydning. Alle Weledas produkter er uden ingredienser, der stammer fra jordolie, syntetiske kemikalier, syntetiske konserveringsmidler, syntetiske dufte, GMO'er, og de bliver aldrig testet på dyr.

Med vores veganske etiket kan man på et øjeblik se, hvilke produkter, der ikke indeholder ingredienser fra dyr. Alle produkter med virksomhedens veganske etiket er tydeligt og synligt afmærket og sikrer 100% vegansk kosmetik.

Weleda er en af de to førende skønheds brands verden over (den første i Europa) og som er den første til at opnå den nye UEBT-certificering for sourcing med respekt. UEBT (Union for Ethical Bio Trade) er en non-profit organisation, der leverer en globalt anerkendt standard for bæredygtigt indkøb og brug af råmaterialer. Den nye certificering og etiket blev afsløret på UEBT konferencen i Paris den 20. juni 2018 og vil begynde at blive vist på emballagen i 2019.
Mere om UEBT certificering
UEBT certificeringen vil hjælpe forbrugerne med at informere om, at de køber produkter fra et firma, der behandler mennesker og biodiversitet med respekt. Weleda har et ansvar for de miljøer, hvor det opererer, og for de mennesker, der er involveret i fremstillingen af Weleda-produkter.
UEBT certificering vil hjælpe forbrugerne med at fortælle, at de køber produkter fra et firma, der behandler mennesker og biodiversitet med respekt.

Stoffer eller materiale beskrives som ”biologisk nedbrydelig” hvis de kan blive brudt ned til mindre komponenter gennem naturlige processer, som f.eks. bakterier eller deres enzymer, som så derefter flyder tilbage ind i jordens naturlige livscyklus. Før vi udtaler os omkring bionedbrydeligheden af et produkt får vi de repræsentative formler testet hos et uafhængigt institut i overensstemmelse med guidelines fra OECD (Organisation for Economic Cooperation and Development). Vores Weleda definition: Et produkt stemplet som ”biologisk nedbrydeligt” opfylder kravene til klar bionedbrydelighed i henhold til OECD.
Afhængig af produktets komposition er der adskillige test procedurer for en klar bionedbrydelighed, som kaldes OECD 301 (A-F) / 310. Baseret herpå beskriver vi f.eks. et shower produkt som ”biologisk nedbrydelig” hvis mindst 60% af produktet er blevet nedbrudt efter 28 dage.
